Om alles tijdig klaar te krijgen voor de openingen was er enkel nog tijd voor een snelle hap (frietjes met stoofvlees uit een bakje). En dat op straat, want de geur in de winkel mocht niet verpest worden. Slim.
Enkel al het jeugdig enthousiasme van de studenten die schoorvoetend hun eerste stappen in de grote wereld zetten is al een bezoek aan de winkel waard.
Tot 23 maart openen 9 studenten laatstejaars Winkelmanagement van de hogeschool Thomas More in de Kronenburgstraat een pop up-winkel in de Kloosterstraat 177. Trend & Blend is de naam, want ze verkopen drie soorten producten: zelf samen te stellen juwelen (bedelkettingen), kaarsen en droogbloemen.
Zeer divers dus, maar dat was ook nodig om na vier maanden voorbereidingen alle neuzen in dezelfde richting te krijgen. Want de keuze van de producten was het grootste probleem. ‘Verscheidenheid in ideeën’ noemde de ene student het. ‘Soms stroef, maar we zijn er geraakt.’ zei een andere merkbaar opgelucht. Eenmaal de keuze gemaakt werd voor alle producten nog een uitgebreide online enquête gehouden. Voor de juwelen bleken de vrouwen de doelgroep, voor de droogbloemen de mannen om hun vrouw een cadoke te doen. En de kaarsen waren goed voor beider kunnen. Enkel al het jeugdig enthousiasme van de studenten die schoorvoetend hun eerste stappen in de grote wereld zetten is al een bezoek aan de winkel waard.
.
TREND & BLEND – KLOOSTERSTRAAT 177 – Dagelijks open van 10 tot 18u, behalve dinsdag, met telkens twee studenten in de winkel (en één reserve voor als iemand zou ziek vallen). De opbrengst van de winkel gaat naar vzw AAP die zoeken naar plusbaasjes voor viervoeters en viervoeters die woonzorg- en therapeutische centra kunnen opvrolijken.