Bewoners en handelaars op ’t Zuid: “Onze wijk is geen evenemententerrein en de leefbaarheid van de buurt staat onder druk. DJ-optreden voor KMSKA is de druppel: Op 5 september worden er 14.000 fuivers verwacht !
Het voorplein voor het KMSKA is geen evenementenplein, maar erfgoed dat met veel belastinggeld gerenoveerd is en een uniek kunstwerk bevat. Voor 14.000 ravers moet de Leopold De Waelplaats, een drukke verkeersader, worden afgesloten en ook alle omliggende straten. Het tram- en busverkeer wordt volledig onderbroken. De buurt Zuid wordt onbereikbaar.
Het gaat om een 9u durend techno-event, niet 3u. Zijn 14.000 ravers wel veilig en verantwoord?
Lees het volledige artikel (Gazet van Antwerpen) via link hieronder. Geen betaalmuur


